0
شما اینجا هستید : صفحه اصلی  -> خدمات > نصب و راه‌اندازی رادیاتور >

نصب و راه‌اندازی رادیاتور

 امروزه نصب رادیاتور با توجه به کارایی بالا و هزینه مقرون به صرفه آن بسیار رایج است. رادیاتور برای انتقال انرژی مجاور و تابشی به یک فضای داخلی به کار می‌رود. اگر لوازم نصب رادیاتورها و تخصص کافی را داشته باشید، خود شما می‌توانید کار نصب را انجام دهید و هزینه نصب را صرف کار دیگری کنید. تنوع در انواع سیستم گرمایشی تولید شده شرایط را برای درخواست نصب پکیج، راه اندازی و نصب رادیاتور شوفاژ و خدمات پس از نصب مثل تعمیر پکیج و سایر وسایل گرمایشی مشابه در ساختمان‌های مسکونی و غیر مسکونی سهولت بخشیده است. تنوع در طراحی و نصب رادیاتورها بخشی از این تغییرات مثبت در تولید این وسایل مبدل حرارتی جدید است که نحوه نصب هر کدام ممکن است متفاوت باشد؛ شما بهتر است قبل از انتخاب بهترین رادیاتور، با نحوه نصب آنها نیز آشنا باشید.
قبل از آنکه مطالبی در رابطه با نحوه نصب انواع رادیاتورها بیان کنیم بگذارید انواع آنها را معرفی کنیم. در حال حاضر در بازار کشور رادیاتورهای گرمایشی به چند مدل تقسیم می‌شوند.
۱) رادیاتورهای پره‌ای: این مدل از رادیاتورها از قدیمی‌ترین مدل‌ها هستند. جنس آنها عموما از آلومینیوم می‌باشد. بازده‌هی آنها مناسب و راندمان آنها به نسبت کم‌ می‌باشد. همانطور که می‌دانید آلومینیوم فلز سبک و از لحاظ قیمتی به نسبت گران است. شکل دهی به این فلز آسان است و از دوام خوبی در برابر حرارت و رسوب برخوردار است. این دسته از رادیاتورها هیچگونه لوازم نصبی همراه خود ندارند و برای نصب آنها باید تمام لوازم نصب را تهیه کرد. از انواع برندهای تولید کننده این مدل رادیاتورها می‌توان ایران رادیاتور و بوتان را نام برد.
۲) رادیاتورهای پنلی: این مدل رادیاترها که در حال حاضر از آنها به عنوان نسل جدید رادیاتورها نام برده می‌شود چند سالی می‌شود که در بازار موجود هستند. جنس آلیاژ آنها عموما از فولاد می‌باشد به همین دلیل از مقاومت در برابر پوسیدگی و راندمان خوبی برخوردار هستند. به علت آنکه فرم دهی به فولاد سخت و هزینه‌ بردار است شکل آنها معمولا ساده می‌باشد. در حال حاضر استفاده از رادیاتورهای پنلی بسیار رایج است. لوازم نصب این رادیاتورها در داخل بسته‌بندی موجود می‌باشد و برای نصب تنها باید برای شیرآلات هزینه کرد. از با کیفیت‌ترین شرکت‌های تولیدی این رادیاتورها می‌توان تاش رادیاتور، سانیکا و سپاهان را نام برد.
۳) رادیاتورهای شیشه‌ای: این رادیاتورها معمولا به نام رادیاتورهای دکوراتیو نیز شناخته می‌شوند. عموما یک شیشه از جنس پیرکس که می‌توان بر روی آنها عکس یا نقش کار کرد بر روی یک فلز ار جنس آلومینیوم یا فولاد کار شده است. این رادیاتورها از مصرف کمتری در بین عموم برخوردار هستند اما برای طراحی دکوراسیون یک محیط بهترین گزینه می‌باشند. از بهترین مدل‌ها می‌توان رادیاتورهای شیشه‌ای گروه بهتابان را نام برد.
 
معمولا قیمت نصب رادیاتورها تحت تأثیر فاکتورهای متعددی است مهمترین عامل نوع رادیاتور این است که الومینیومی یا پنلی باشد.
  • هزینه نصب براساس اندازه رادیاتور: در نصب رادیاتور، توجه به سایز و یا تعداد پره‌ها بسیار مهم است. رادیاتور با سایزهای بزرگتر مناسب محیط‌های با کاربری تجاری بزرگ یا مسکونی بزرگ هستند و باید شرایط نصب آنها توسط متخصص بررسی و تایید شود. این مدل‌ها، قیمت بالاتری دارند و اجرت نصبشان هم بیشتر است.
  • قیمت نصب بر اساس نوع لوله‌های کار شده: در بسیاری از مواقع لوله‌های داخل دیوار بدون رزوه و ساده رها شده‌اند که در این هنگام نصاب باید کارهای اتوکشی لوله و آماده نصب آنها به رادیاتور را فراهم کنند که خود هزینه‌های مشمول خود را دارد.
  • محل نصب رادیاتور: جنس دیوار و محل نصب رادیاتور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. گاهی اوقات دیده ‌می‌شود که دیوار از استحکام مناسبی برخوردار نمی‌باشد و یا محل نصب جای مناسبی برای نصب رادیاتور با سایز استاندارد نیست و باید از نیپل‌های فنری استفاده کرد.
  • اجرت نصاب رادیاتور: یک نکته مهم در تعیین هزینه نصب رادیاتورهاف دستمزد نصاب است. هرچقدر نصاب از تجربه و تخصص بالاتری برخوردار باشد کار نصب با ظرافت و دقت بالاتری انجام می‌شود و دستمزد بیشتری هم دریافت می‌شود.

شرایط نصب رادیاتور:
نصب رادیاتور، روی دیوار انجام می‌شود. به همین دلیل، پیش از نصب باید فضا را برای نصب بررسی کرد.
 
۱) قبل از نصب رادیاتور روی دیوار آن را از جهت آسیب مورد بررسی قرار دهید. معمولا رادیاتورها را از قسمتی بگیرید و بلند کنید که آن آسیبی نرسد. (رادیاتورهای آلومینیومی بسیار آسیب‌پذیر و شکننده می‌باشند.)
۲) رادیاتورها برای استفاده از سیستم‌های گرمایش آب گرم متصل به دیگ‌های بخار، پکیج‌های گرمایشی و یا سیستم‌های تفکیک شده هیدرولیک مناسب هستند در نتیجه به هیچ عنوان با سیستم دیگری از آنها استفاده نکنید.
۳) رادیاتور برای ارائه گرمایش به صورت حرفه‌ای طراحی شده است، و هرگز نباید با سیستم‌های باز نصب شود.
۴) تمام اتصالات باز رادیاتور ۱/۲ اتصالات BSP است.
 
توجه داشته باشید که بهترین رادیاتور موجود در بازار را که تهیه کنید، همچنین با توجه به سیستم گرمایشی خود آن را انتخاب کنید(می‌توانید به مقاله تفاوت رادیاتورها مراجعه کنید) رادیاتورها باید به درستی آن را نصب شوند تا بازدهی گرمایشی آن مناسب باشد.
 
لوازم لازم برای نصب رادیاتورها:
پس از بررسی شرایط به عنوان اولین مرحله در طریقه نصب رادیاتور پره‌ای و پنلی مانند لورچ، سانیکا و...، باید لوازم نصب آنها را آماده کنیم. متعلقات رادیاتورها برای نصب آن را در ادامه می‌بینید:
 
  • بست پرچمی برای نصب رادیاتورهای پره‌ای
  • ۲ عدد براکت دیواری برای تحمل وزن رادیاتور پنلی (برای رادیاتورهایی که طول آنها بیشتر از ۱۸۰ سانتی‌متر است، باید ۳ براکت تعبیه کنید)
  • ۱ جفت شیر یکپارچه
  • ۲ عدد مهره درپوش
  • ۱ عدد شیر هواگیر
در زیر جدول انواع رادیاتور و قیمت انجام خدمات برای آنها را مشاهده می‌کنید:
 
خدمات نصب پکیج: قیمت خدمات (به روز رسانی سال ۱۴۰۱)
نصب رادیاتورهای پره‌ای هر بلوک بین ۱۵۰.۰۰۰ تا ۲۰۰.۰۰۰ تومان
نصب رادیاتورهای پنلی هر بلوک بین ۱۵۰.۰۰۰ تا ۲۰۰.۰۰۰ تومان
جابجایی رادیاتورهای قدیمی بین ۱۰۰.۰۰۰ تا ۱۵۰.۰۰۰ تومان
شستشوی مدار بین ۱۰۰.۰۰۰ تا ۱۵۰.۰۰۰ تومان
 
یکی از اهداف بلند مدت فروشگاه دما نوین از ابتدای فعالیت خود صداقت و شفاف سازی در قیمت گذاری‌ها در بازار کشور بوده است. ما معتقد هستیم اگر این روش چه در حوزه فعالیت ما و چه در اقتصاد کشور اجرا شود تمام هموطنان ما با خیال راحت و آسودگی بیشتری فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام می‌دهند، امید است که با همکاری شما توفیق روافزون در این مسیر شامل حال ما شود.
پس به طور کلی متوجه شدید که هزینه نصب رادیاتورهای گرمایشی که خود شامل انواع مختلف می‌باشد متغییر بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با فروشگاه دما نوین تماس بگیرید.
 
دما نوین بزرگترین مرجع اینترنتی تاسیسات و سیستم‌های تهویه مطبوع از بزرگترین مراکز خدمات تخصصی انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌باشد.
 
معرفی فروشگاه دما نوین
فروشگاه دما‌ نوین با بیش از ۳۱ سال سابقه در زمینه‌ی فروش و خدمات پس از فروش انواع سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی،تاسیسات و تهویه ‌‌‌‌‌‌مطبوع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محیط، برای عقد قرارداد با پروژه‌های بزرگ ساختمانی، شرکت‌ها، اماکن دولتی و خصوصی همچنین جهت نصب، راه‌اندازی، ‌سرویس و پشتیبانی این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان در همه‌ی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری آماده‌ی همکاری می‌باشد.‌
تماس با فروشگاه
آدرس ما: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر جنوبی، ضلع شرقی چهارراه لبافی‌نژاد، پلاک ۱۲۳۳، فروشگاه دما نوین
 تلفن(۱): ۶۶۴۶۴۴۵۹-۰۲۱
 تلفن(۲): ۶۶۹۷۲۶۳۳-۰۲۱
همراه: ۰۹۱۲۳۳۰۵۰۶۵    آقایی
همراه: ۰۹۱۲۹۲۴۹۱۹۴     آقایی
 زمان پاسخگویی: در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه دما نوین می‌باشد و هرگونه کپی برداری از هر بخش پیگرد قانونی دارد.
طراحی سایت : ایران طراح