0
شما اینجا هستید : صفحه اصلی  -> مجله تخصصی دما نوین > سیستم های گرمایشی و گرمایش مرکزی > مزایا و تفاوت‌های رادیاتور پانلی در مقایسه با رادیاتور آلومینیومی >

مزایا و تفاوت‌های رادیاتور پانلی در مقایسه با رادیاتور آلومینیومی

 
تفاوت رادیاتور آلومینیومی و پانلی با یکدیگر:
رادیاتورها در دنیای امروزی از لحاظ جنس بدنه به دو بخش تقسیم می‌شوند:
 
۱.رادیاتور پنلی (پانلی) فولادی
۲. رادیاتور پره‌ای (آلومینیومی)
 
ویژگی‌های رادیاتور پنلی یا فولادی: دوام و کیفیت بالای فولاد و مقاومت زیاد آن در برابر آب و رطوبت و زنگ زدگی این فلز را منحصر به فرد کرده است. نکته مهم در اینجا این است که فولاد مورد استفاده در ساخت رادیاتور گریدهای مختلفی دارد و هر چه گرید بالاتری داشته باشد از کیفیت و عمر بالاتری برخوردار است. همچنین ضریب حرارتی بالاتر در رادیاتور پانلی و سازگاری فولاد رادیاتور که مانع خوردگی مس پکیج می‌شود، با توجه به محدودیت فضای خانه فضای کمتری را نسبت به رادیاتور پره‌ای به خود اختصاص می‌دهد و قیمت پایین‌تر و عدم نیاز به هواگیری از دیگر مزایای رادیاتورهای پنلی می‌باشد. از لحاظ گرمادهی هر متر رادیاتور پانلی فولادی تقریبا ۲۰۰۰ کیلوکالری بر ساعت گرما تولید می کند، هر متر رادیاتور پانلی معادل ۱۶ پره ۱۲۵ کیلوکالری می‌باشد.
 
ویژگی‌های رادیاتور پره‌ای (آلومینیومی): جنس رادیاتورهای آلومینیومی موجود در بازار از نوع آلومینیوم خشک می‌باشد، به دلیل سبکی وزن رادیاتور آلومینیومی به راحتی به وسیله پایه‌های مخصوص قابل نصب بر روی دیوار می‌باشد. قابل تعمیر بودن و امکان تعویض و اضافه نمودن هر پره در صورت تأمین نشدن گرمای مورد نیاز و امکان فروش رادیاتورهای اسقاطی نیز وجود دارد و همین طور ضریب هدایتی بیشتر رادیاتور پره‌ای (ضریب هدایتی سرعت گرم یا سرد شدن می‌باشد و منظور ضریب حرارتی بیشتر نیست.)
میزان گرمادهی رادیاتور پره‌ای بین ۱۳۵-۱۰۰ کیلوکالری بر ساعت می‌باشد.(البته این بازده گرمایی گفته شده مربوط به پرفروش‌ترین از لحاظ مناسب بودن قیمت و ترجیح مشتری می‌باشد، شایان ذکر است که رادیاتورهای آلومینیمی با میزان گرمادهی ۲۲۰ کیلوکالری بر ساعت نیز موجود می باشد.) از معایب رادیاتور پره‌ای می‌توان به احتیاج به فضای بیشتر برای تولید گرمای یکسان در قیاس با رادیاتور پانلی، احتمال شکستگی یا لب پر شدن رادیاتور پره‌ای هنگام نصب بسیار بالاست، مصرف انرژی بیشتر، سیاه کردن دیوارهایی که بر روی آن نصب می‌شود، سختی نصب آن و عدم هماهنگی آلومینیم با مس پکیج که پیش تر راجع به آن بحث شد اشاره کرد.
 
سازگاری رادیاتور با پکیج دیواری: رادیاتور پانلی (پنلی) فولادی انتخاب بهتری برای پکیج دیواری می‌باشد به دلیل سازگاری فولاد با مس پکیج که قبلا به آن اشاره شد می‌باشد. در صورتی که در خصوص رادیاتورهای آلومینیمی (پره‌ای) مس پکیج با آلومینیوم رادیاتور تشکیل پدیده پیل الکترولیتی که منجر به تولید گاز هیدروژن می‌گردد که نیاز مداوم به هواگیری را در رادیاتور پره‌ای ایجاد کرده که این امر موجب پایین آمدن عمر مفید پمپ و منبع انبساط پکیج دیواری خواهد شد.
 
نتیجه تفاوت بین رادیاتور آلومینیومی و پنلی:
۱- یکنواختی بیشتر در گمایش نسبت به رادیاتور آلومینیومی
۲- سطح تابش یکنواختی و گسترده و بالطبع گرمای تابشی نسبت به انواع رادیاتور آلومینیومی
۳- نصب یکپارچه و آب بندی خوب رادیاتور پانلی نسبت با انواع آلومینیومی
۴- قیمت پایین تر فولاد نسبت با آلومینیومی که در نتیجه باعث  قیمت پایین تر رادیاتور پانلی نسبت به آلومینیومی می‌شود
۵- امکان نصب دو طرفه بعضی از رادیاتورهای پانلی
۶- عدم نیاز به هواگیری دوره‌ای، در رادیاتور پانلی آب با فلز آلومینیوم داخل رادیاتور تولید گاز هیدروژن می‌کند و در بالای رادیاتور جمع شده و باعث  کاهش انتقال حرارت و در نتیجه راندمان آن می‌شود. در این حالت اصطلاحا گفته می‌شود رادیاتور نیاز به هواگیری دارد. دلیل این امر این است که تماس آب با فلز آلومینیومی باعث ایجاد واکنشهای زیر می‌شود.
 
۳H2 + 3(2A1) 6H20+2A1
۳H2 + (2A10)OH 4H20 + 2A1
۳H2 + 3H20 A1203+ 2A1
 
همان طور که در هر  سه واکنش مشخص است تولید گاز هیدوژن در همه موارد رخ خواهد داد.
۷-خوردگی گالوانیک در رادیاتورهای آلومینیومی (مبدل مسی و رادیاتور آلومینومی تشکیل پیل الکتریکی داده و آب به عنوان هادی جریان الکتریسیته عمل کرده و منجر به خوردگی آلومینیوم می‌گردد)
۸- خوردگی و سوراخ شدگی در رادیاتور آلومینومی و در محل‌هایی که سرعت حرکت آب کمتری وجود داشته باشد اتفاق می‌افتد.
 
نتیجه نهایی: در مطالب گفته شده بالا سعی ما بر این بوده که بدون هدفی خاص مقایسه اجمالی بین رادیاتور پانلی و پره‌ای کرده باشیم تا بتواند راهنمایی کاملی برای خرید هر چه اقتصادی‌تر و بهینه‌تر شما عزیزان باشد، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که رادیاتور پنلی که به نام ترکیه‌ای یا آلمانی فروخته می‌شود در ۹۰ درصد موارد غیر واقعی است به این دلیل اینکه کشور ما منبع غنی از فولاد در منطقه می‌باشد واردات این رادیاتور با توجه به اینکه قیمت تمام شده محصول را بالاتر می‌برد مقرون به صرفه نیست.
 
معرفی فروشگاه دما نوین
فروشگاه دما‌ نوین با بیش از ۳۱ سال سابقه در زمینه‌ی فروش و خدمات پس از فروش انواع سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی،تاسیسات و تهویه ‌‌‌‌‌‌مطبوع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محیط، برای عقد قرارداد با پروژه‌های بزرگ ساختمانی، شرکت‌ها، اماکن دولتی و خصوصی همچنین جهت نصب، راه‌اندازی، ‌سرویس و پشتیبانی این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان در همه‌ی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری آماده‌ی همکاری می‌باشد.‌
تماس با فروشگاه
آدرس ما: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر جنوبی، ضلع شرقی چهارراه لبافی‌نژاد، پلاک ۱۲۳۳، فروشگاه دما نوین
 تلفن(۱): ۶۶۴۶۴۴۵۹-۰۲۱
 تلفن(۲): ۶۶۹۷۲۶۳۳-۰۲۱
همراه: ۰۹۱۲۳۳۰۵۰۶۵    آقایی
همراه: ۰۹۱۲۹۲۴۹۱۹۴     آقایی
 زمان پاسخگویی: در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه دما نوین می‌باشد و هرگونه کپی برداری از هر بخش پیگرد قانونی دارد.
طراحی سایت : ایران طراح