0
شما اینجا هستید : صفحه اصلی  -> مجله تخصصی دما نوین > سیستم های گرمایشی و گرمایش مرکزی >

سیستم های گرمایشی و گرمایش مرکزی

دلیل خرابی مخزن آبگرمکن ایستاده و راه حل آن
آبگرمکن ایستاده یکی از انواع آبگرمکن است که در خانه‌های زیادی مورداستفاده قرار می‌گیرد و به خاطر داشتن ظرفیت بالا در تولید آب گرم و فشار مناسبی که ایجاد می‌کند، طرفداران بسیار زیادی دارد. اما مشکلی که آبگرمکن ایستاده دارد این است که ممکن است سوراخ شود و اینجا است که شما به تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده نیاز خوهید داشت. آبگرمکن ایستاده، مخزنی دارد که آب را در آن نگهداری می‌کند و این مخزن باعث می‌شود که آبگرمکن همیشه فشار مناسبی داشته باشد و بتواند ظرفیت مناسبی از آب گرم را تولید کند. اما همانطور که گفتیم گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف مانند خوردگی مخزن یا زنگ زدگی آن، شاهد این باشید که مخزن آبگرمکن ایستاده شما سوراخ شده است.
انواع عیب پکیج ایران رادیاتور
 در این مقاله دما نوین در تلاش است که عیب یابی پکیج ایران رادیاتور را برای شما شرح دهد. عیب یابی پکیج ایران رادیاتور کار هر کسی نیست و زمانی انجام می‌شود که پکیج ایران رادیاتور شما مشکل جدی داشته و در عملکرد آن اختلال به وجود آمده باشد. زمانی که مشکل پکیج خود را یافتید سپس باید تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود را انجام دهید.
مقایسه حوله خشک کن فولادی و آلومینیومی
 امروزه تقریبا در همه حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی یک حوله خشک کن وجود دارد که علاوه بر گرم کردن محیط حمام، برای خشک کردن حوله و لباس هم استفاده می‌شود. این وسایل در طرح‌ها و ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند که هریک توان حرارتی مخصوصی دارند و برای ابعاد خاصی مناسب هستند. اما شاید بتوان گفت که بزرگ‌ترین چالش پیش روی خریداران حوله خشک کن، انتخاب میان نمونه‌های فولادی و آلومینیومی است. اگر شما هم بر سر این دو راهی قرار گرفته‌اید؛ تا انتها با این مقاله همراه شوید.
نحوه عملکرد آبگرمکن‌های برقی
در این مقاله قصد داریم به نحوه عملکرد نواع آبگرمکن برقی بپردازیم و مشخصات کامل این دستگاه گرمایشی را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه به منظور گرم کردن آب منازل جهت شستشوی ظروف، وسایل، استحمام و مصارف دیگر از انواع آبگرمکن‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر مصارف خانگی، از آبگرمکن در مصارف صنعتی نیز استفاده می‌شود؛ در این صنایع از دستگاه‌هایی استفاده می‌شود که توان تولید بخار فوق داغ را داشته باشد. بنابراین آبگرمکن یکی از مهم‌ترین تجهیزات در ساختمان‌ها می‌باشد که کارکردی حیاتی دارد. به منظور پاسخ به نیاز محیط‌های گوناگون و تامین آب گرم، انواع مختلف آبگرمکن‌ها طراحی و تولید می‌شوند که در ادامه قصد داریم به نحوه عملکرد آبکرمگن برقی بپردازیم.
انواع عیب پکیج بوتان
 مانند تمامی دستگاه‌ها، پکیج دیواری بوتان هم برای ادامه کارکرد مناسب، نیاز به سرویس دوره‌ای دارد. برای جلوگیری از مواجهه با خطا‌ها و عیب یابی پکیج بوتان، باید به طور منظم و طبق دستور عمل‌هایی اقدام به سرویس دستگاه نمود؛ درست همانند یک ماشین، برای بالابردن بهره­‌وری و راندمان کاری و صرفه­‌جویی در مصرف انرژی دستگاه، باید سرویس دوره­‌ای و کامل بر روی آن انجام گردد. در این بخش، ابتدا با ارورهای پکیج بوتان آشنا می‌شویم تا در صورت بروز مشکل، پیشینه‌ای از ریشه دلایل عیب‌های پکیج بوتان داشته باشیم. بهتر است بدانیم، شرکت بوتان در دو مدل کلی آنالوگ و دیجیتال اقدام به تولید پکیج دیواری نموده است. در مدل دیجیتال، در صورت بروز مشکل، نمایشگر دستگاه کد خطای مربوطه را نمایش می‌دهد و در مدل آنالوگ، با استفاده از چراغ‌های LED روی پکیج و با استفاده از تعریف ارورها از جداول ذیل می‌توان به عیب دستگاه پی برد.
پمپ پکیج و علت خرابی آن
 پمپ پکیج دستگاهی است که وظیفه به حرکت درآوردن آب گرم درون رادیاتور، شوفاژ و … را به عهده دارد. درباره کاربرد پکیج می‌گویم که در زمانی که فشار آبگرم کم است به آن کمک کرده و فشار آب گرم را افزایش خواهد داد. پمپ پکیج معمولا در صنایع مختلفی کاربرد دارد که در برخی موارد برای پخش روغن به سایر نقاط کمک می‌کند. اما به صورت کلی می‌گویم که کاربرد پمپ در پکیج برای گردش آب و گرمایش محیط است. اگر آب گرم به گردش در نیاید باعث سرد شدن محیط خواهد شد.
تفاوت پکیج تک مبدل و دو مبدل حرارتی
 پکیج تک مبدل یا بی‌ترمیک (Bithermic): در این نوع پکیج‌ها  یک مبدل حرارتی اصلی دوبل با عنوان (Double gas water heat exchanger) استفاده می‌شود. پکیج دو مبدل یا مونوترمیک (Monothermic): در این نوع پکیج دیواری از دو نوع مبدل استفاده می‌شود، مبدل اصلی (Gas water heat wxchanger) و مبدل صفحه‌ای (Water Heat exchanger). 
آبگرمکن خورشیدی
 آبگرمکن خورشیدی (به انگلیسی Solar water heating) دستگاهی است که با جذب انرژی خورشیدی آب مورد نیاز را گرم می‌کند. استفاده از انرژی خورشیدی جهت گرم نمودن آب به جهت رایگان بودن این منبع عظیم انرژی، از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. سیستم‌های آبگرمکن خورشیدی دارای تقسیم بندی‌های مختلفی می‌باشند که عبارتند از: ترموسیفون پمپ دار تحت فشار برگشت ثقلی
تفاوت دیگ آبگرم فولادی و چدنی، مزایا و معایب
  دیگ آبگرم فولادی یا چدنی، مزایا و معایب: دیگ‌های آبگرم به دو صورت فولادی و چدنی تولید می‌گردد. در این مقاله ضمن معرفی و شرح دیگ آبگرم فولادی و دیگ آبگرم چدنی، به مقایسه آنها و معرفی مزایا و معایب هر یک خواهیم پرداخت.
دیگ آب گرم
 دیگ‌ها و بویلرها به عبارت ساده فضای بسته‌ای هستند که در آن به یک سیال گرما داده می‌شود و از این سیال گرم شده در مصارف مختلف می‌توان استفاده کرد. دیگ‌ها انواع مختلفی در جنس بدنه همچون چدن، فولاد و یا استیل دارند.
فن کویل و انواع آن
 فن کویل (به انگلیسی: Fan coil) دستگاهی جهت سرمایش و گرمایش و بطور کلی تهویه مطبوع در ساختمانهای مسکونی، تجاری و صنعتی می‌باشد. در فن کویل‌ها درجه حرارت توسط ترموستات و مقدار رطوبت توسط هیومیدستات و مقدار هوا توسط فن و مقدار هوای تازه به روشهای متداول کنترل می‌شود.
مزایا و تفاوت‌های رادیاتور پانلی در مقایسه با رادیاتور آلومینیومی
 برای خرید هر محصول در ابتدا باید مزایا و معایب آن را بررسی نموده، پس از آن استفاده و موارد نیاز آن را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید آن محصول کرد. باید در نظر داشت امروزه قیمت بالا ضمانتی بابت کیفیت نمیباشد به همین دلیل هر محصول میتواند در عین حال قیمت مناسب داشته باشد و هم از کیفیت بهتری برخوردار باشد.
ضوابط نصب آبگرمکن دیواری
 در خصوص نصب مجاز و ایمن لوازم گازسوز به ویژه آبگرمکن‌های دیواری که از جمله پرمصرف‌ترین لوازم جهت تامین آب گرم مصرفی در خانه‌های هموطنان کشور عزیز ما ایران می‌باشد دانستن و رعایت برخی نکات الزامی می‌باشد. از آنجا که این دسته از لوازم از جمله وسایل پر خطر می‌باشند یکی از وظایف مهم فروشگاه دما نوین مطلع ساختن شما عزیزان می‌باشد.
نکات ایمنی جهت نصب لوازم گازسوز
 نکات ایمنی توصیه شده: فراهم نمودن آسایش خانواده‌ها بدون لحاظ نمودن پیش‌شرط اولیه آن، که رعایت کامل و دقیق کلیه نکات ایمنی در نصب و استفاده از محصولات می‌باشد، امکان‌پذیر نیست؛ از این رو ضمن تجهیز محصولات تولیدی بوتان به تجهیزات ایمنی کارآمد، سرویسکاران مجاز نیز در امور نصب و تعمیر، ضوابط ایمنی و استاندارد را به عنوان اولویت اول در نظر می‌گیرند. علاوه بر تولید و نصب استاندارد محصول، رعایت ضوابط ایمنی توسط مصرف‌کنندگان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، از این رو ضمن توصیه اکید به خانواده‌ها در خصوص رعایت ضوابط ایمنی، به برخی نکات عمومی در خصوص استفاده ایمن از وسایل گازسوز باید اشاره کرد.
معرفی فروشگاه دما نوین
فروشگاه دما‌ نوین با بیش از ۳۱ سال سابقه در زمینه‌ی فروش و خدمات پس از فروش انواع سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی،تاسیسات و تهویه ‌‌‌‌‌‌مطبوع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محیط، برای عقد قرارداد با پروژه‌های بزرگ ساختمانی، شرکت‌ها، اماکن دولتی و خصوصی همچنین جهت نصب، راه‌اندازی، ‌سرویس و پشتیبانی این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان در همه‌ی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری آماده‌ی همکاری می‌باشد.‌
تماس با فروشگاه
آدرس ما: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر جنوبی، ضلع شرقی چهارراه لبافی‌نژاد، پلاک ۱۲۳۳، فروشگاه دما نوین
 تلفن(۱): ۶۶۴۶۴۴۵۹-۰۲۱
 تلفن(۲): ۶۶۹۷۲۶۳۳-۰۲۱
همراه: ۰۹۱۲۳۳۰۵۰۶۵    آقایی
همراه: ۰۹۱۲۹۲۴۹۱۹۴     آقایی
 زمان پاسخگویی: در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه دما نوین می‌باشد و هرگونه کپی برداری از هر بخش پیگرد قانونی دارد.
طراحی سایت : ایران طراح