0
شما اینجا هستید : صفحه اصلی  -> مجله تخصصی دما نوین > سیستم های گرمایشی و گرمایش مرکزی > پمپ پکیج و علت خرابی آن >

پمپ پکیج و علت خرابی آن

پمپ پکیج:
 پمپ پکیج دستگاهی است که وظیفه به حرکت درآوردن آب گرم درون رادیاتور، شوفاژ و… را به عهده دارد. درباره کاربرد پکیج می‌گویم که در زمانی که فشار آبگرم کم است به آن کمک کرده و فشار آب گرم را افزایش خواهد داد. پمپ پکیج معمولا در صنایع مختلفی کاربرد دارد که در برخی موارد برای پخش روغن به سایر نقاط کمک می‌کند. اما به صورت کلی می‌گویم که کاربرد پمپ در پکیج برای گردش آب و گرمایش محیط است. اگر آب گرم به گردش در نیاید باعث سرد شدن محیط خواهد شد.
 
عملکرد پکیج در تابستان و زمستان چگونه است:
 در این بخش قصد داریم شما را با عملکرد پکیج در فصل زمستان و تابستان آشنا کنیم چرا که این امر از دلایل مهم کاربرد پمپ و دلیل خرابی آن می‌باشد.
در فصل زمستان پکیج وظیفه انجام دو کار را به صورت همزمان دارد یکی اینکه آب گرم مصرفی حمام، دستشویی، ظرفشویی و … را تامین کند و هم اینکه گرمای محیط را که به وسیله رادیاتور، شوفاژ و … است را انجام دهد. پس برای اینکه بتواند نیاز هر دو بخش را تامین کند باید همیشه کار کند. عملکرد پکیج در زمستان اینگونه است که همیشه روشن می‌باشد و آب گرم را به کمک پمپ به رادیاتورها منتقل می‌کند و زمانی که شما شیر آب حمام یا هر جای دیگر را باز می‌کنید، برد الکترونیکی دستور قطع شدن آب را به شیر سه طرفه می‌دهد و از انتقال آب به رادیاتورها جلوگیری می‌کند. سپس آب را به محل دلخواه شما انتقال می‌دهد و به محض اینکه آب را ببندید شیر سه طرفه قطع شده و آب را به سمت شوفاژها منتقل می‌کند.
اما در حالت تابستانه پکیج همیشه روی شمع است و زمانی که شما آب را باز می‌کنید پکیج روشن می‌شود و آب گرم را به کمک شیرهای آب به بیرون منتقل می‌کند. در صورتی که هرگونه مشکل در عملکرد برد پکیج دیواری شما به وجود آمد که نتوانست به درستی عملکرد زمستان و تابستان خود را انجام بدهد دستگاه شما از لحاظ فنی دچار نقص شده است که می‌توانید از همکاران ما در دما نوین کمک بگیرید.
 
دلایل و علائم اصلی خرابی پمپ پکیج چیست:
 دلایل مختلفی روی خرابی پمپ پکیج تاثیر می‌گذارد که اگر رعایت شوند می‌تواند هیچ تاثیری روی پکیج نگذارد و باعث خرابی پمپ پکیج نشود که به تعدادی از آنها در زیر اشاره می‌کنیم.
  • استفاده در طولانی مدت ممکن است باعث خرابی پکیج شود که با سرویس کردن به موقع می‌توانید از آن جلوگیری کرده و دیگر نیاز به تعمیر پمپ پکیج نباشد.
  • یکی دیگر از مواردی که باعث بروز مشکل در پمپ پکیج می‌شود بدون آب کار کردن پمپ است که باید برای جلوگیری از آن همیشه دستگاه را قبل از روشن کردن بررسی کنید تا پس از آن نیاز به تعمیر پمپ پکیج دیواری نداشته باشید.
  • باید بگویم که نداشتن صافی برگشت شوفاژ هم باعث بروز مشکل در عملکرد پمپ پکیج دیواری می‌باشد که باید تعمیر پمپ پکیج دیواری برای آن انجام شود.
عیب یابی پمپ پکیج:
 برای تعمیر پمپ پکیج دیواری ابتدا باید عیب یابی آن انجام شود پس از اینکه مطابق با مراحل گفته شده پمپ را از پکیج خارج کردید با توجه به مشکل آن شروع به تعمیر پمپ پکیج کنید.
 
۱) دمای پمپ کاهش یافته و به درستی کار نمی‌کند: در برخی موارد پمپ پکیج نمی‌تواند به درستی کار کند و در بعضی مواقع دمای آن کاهش پیدا می‌کند. علت بروز این مشکل جرم گرفتن پمپ پکیج در طولانی مدت است که برای تعمیر پمپ پکیج در این حالت باید آن را شستشو داده و پس از آن به موقع سرویس کنید.
 
۲) کار نکردن پمپ به صورت کلی: ممکن است پکیج شما کار کند ولی پمپ اصلا کار نکند علت بروز این مشکل می‌تواند نصب غیر اصولی پمپ پکیج باشد یعنی پکیج به درستی نصب نشده است. زمانی که مشکل پکیج شما این است تنها راه تعمیر پمپ پکیج این است که پمپ را باز کرده و به صورت درست در جای خود قرار دهید.
 
۳) کار کردن یکسره پکیج: در صورتی که با این مشکل مواجه شدید باید بدانید که مشکل از برد پکیج است و یا اینکه تنظیمات پمپ به هم ریخته است. برای تعمیر پمپ پکیج دیواری در این حالت که برد خراب است باید قطعات را به کمک آمپرمتر بررسی کنید و هر کدام از آن‌ها که خراب بودن تعویض شوند و یا برد به صورت کلی تعویض شود و یا اینکه برای تعمیر پمپ پکیج زمانی که تنظیمات آن به هم ریخته است باید آن را مثل حالت اولیه خود تنظیم کنید.
 
۴) نشتی آب از پمپ پکیج: در صورتی که پمپ پکیج آب می‌دهد برای عیب یابی آن باید چند نقطه را بررسی کنید. چند مشکلی که باعث بروز نشتی پمپ می‌شوند این است که پمپ به درستی نصب نشده است، کاسه نمد شکسته و یا اجزاء داخلی پمپ پوسیده شده‌اند. برای تعمیر پمپ پکیج باید این موارد را بررسی کنید و از نصب صحیح پمپ مطمئن شوید اگر کاسه نمد شکسته بود آن را تعویض کنید. در آخر برای تعمیر پمپ پکیج دیواری آن را باز کرده و در صورت خرابی هر کدام از اجزاء داخلی آن، آن‌ها را تعویض کنید.
 
۵) سر و صدای غیر طبیعی پمپ: زمانی که با این مشکل روبرو می‌شوید برای تعمیر پمپ پکیج باید آن را هواگیری کنید چرا که مطمئنا پمپ، هوا گرفته است. برای تعمیر پمپ پکیج دیواری در این حالت هواگیری پکیج و پمپ پکیج را انجام دهید تا مشکل برطرف شود.
 
 
آموزش مرحله به مرحله تعمیر پمپ پکیج دیواری:
 در این بخش قصد داریم مشکلات رایجی که برای پمپ پکیج پیش می‌آید را به همراه آموزش تعمیر پمپ پکیج دیواری برای شما توضیح دهیم.
 
۱. در مرحله اول از آموزش تعمیر پمپ پکیج باید قبل از انجام هر کاری برق پمپ را قطع کنید که برای این کار می‌توانید کلا پکیج را از برق خارج کنید.
۲. در مرحله بعدی از آموزش تعمیر پمپ پکیج دیواری باید بدنه آن را جدا کنید.
۳. سپس برای تعمیر پمپ پکیج باید پمپ را به درستی بررسی کنید و یک عکس از اتصالات آن بگیرید که در موقع نصب کردن آن دچار مشکل نشوید.
۴. در مرحله بعدی تعمیر پمپ پکیج دیواری اتصالات پمپ را قطع کنید و پمپ را از روی دستگاه جدا کنید.
۵. سپس با توجه به مشکلی که پمپ دارد آن را تعمیر کنید و اگر قابل تعمیر نبود آن را به صورت کلی تعویض کنید.
۶. پس از تعمیر پمپ پکیج دیواری آن را در محل مناسب خود قرار دهید و اتصالات آن را وصل کنید.
۷. در مرحله آخر پکیج را روشن کنید تا از درست کار کردن پمپ پکیج پس از تعمیر پمپ پکیج مطمئن شوید.
 
 در هر صورت اگر نتوانستید مشکل دستگاه را بر طرف کنید می‌توانید با یکی از همکاران ما تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان مشکل شما برطرف شود.
معرفی فروشگاه دما نوین
فروشگاه دما‌ نوین با بیش از ۳۱ سال سابقه در زمینه‌ی فروش و خدمات پس از فروش انواع سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی،تاسیسات و تهویه ‌‌‌‌‌‌مطبوع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محیط، برای عقد قرارداد با پروژه‌های بزرگ ساختمانی، شرکت‌ها، اماکن دولتی و خصوصی همچنین جهت نصب، راه‌اندازی، ‌سرویس و پشتیبانی این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان در همه‌ی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری آماده‌ی همکاری می‌باشد.‌
تماس با فروشگاه
آدرس ما: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر جنوبی، ضلع شرقی چهارراه لبافی‌نژاد، پلاک ۱۲۳۳، فروشگاه دما نوین
 تلفن(۱): ۶۶۴۶۴۴۵۹-۰۲۱
 تلفن(۲): ۶۶۹۷۲۶۳۳-۰۲۱
همراه: ۰۹۱۲۳۳۰۵۰۶۵    آقایی
همراه: ۰۹۱۲۹۲۴۹۱۹۴     آقایی
 زمان پاسخگویی: در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه دما نوین می‌باشد و هرگونه کپی برداری از هر بخش پیگرد قانونی دارد.
طراحی سایت : ایران طراح