0
شما اینجا هستید : صفحه اصلی  -> مجله تخصصی دما نوین > سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع > داکت اسپلیت >

داکت اسپلیت

تعریف داکت اسپلیت:
 داکت اسپلیت (اسپلیت کانالی) یکی از رایج‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع در سطح جهان است، این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی (هواساز) و یک واحد خارجی (کندانسور) تشکیل شده است که توسط لوله‌های مسی به یکدیگر متصل می‌گردند. استفاده از هوای برگشت جهت بالا بردن راندمان کاری دستگاه و مصرف سوخت کمتر و همچنین هوای تازه جهت نیاز مبرم هر واحد آپارتمانی که چه در تابستان و چه در زمستان اکسیژن کافی جهت سلامت جسمی افراد را تأمین نماید از مزایای دیگر این سیستم می‌باشد. سرمایش و گرمایش در این سیستم توسط هواساز با مکش هوای داخلی انجام می‌پذیرد.
 
تفاوت سیستم داکت اسپلیت با سیستم ترکیبی اسپلیت دیواری و رادیاتور:
 به جای استفاده از چندین پنل دیواری در یک واحد مسکونی یا اداری، از یک هواساز مرکزی در پشت سقف کاذب استفاده می‌گردد که به وسیله کانال، تمامی اتاق‌ها و فضاهای مورد نیاز تهویه می‌شوند. برای گرمایش از کویل آب گرم استفاده می‌شود که از پکیج یا موتورخانه تامین می‌شود و سیستم رادیاتور حذف می‌شود و همچنین ۲۰% تا ۳۰% در مصرف گاز صرفه‌جویی خواهد شد. همچنین سرعت گرمایش فضا در مقایسه با رادیاتور بسیار بالاست.
 
مزایای سیستم اسپلیت کانالی:
• سرمایش مطبوع در تابستان و کاهش مصرف برق تا ۵۰% در مقایسه با کولرهای گازی
• گرمایش بسیار قوی توسط کویل آب گرم از پکیج یا موتورخانه و صرفه‌جویی در مصرف گاز در زمستان ۲۰% تا ۳۰%
• حذف سیستم رادیاتور و لوله کشی‌های مربوطه
• اجرای بسیار سریع توسط کانال‌های فلکسی عایقدار
• استقلال هر واحد از نظر مصرف انرژی
• انتقال سرمایش و گرمایش مطبوع توسط کانال در هر واحد به تمام فضاها، حذف پنل‌ها و استفاده مناسب از فضای داخلی
• کاهش صدای فوق العاده توسط کانال‌های فلکسی بل عایقدار (انعطاف پذیر) جدید
• حذف لوله‌ کشی‌های اضافی در ساختمان
• فیلتراسیون هوا توسط فیلترهای قابل شستشو
• کاهش هزینه تمام شده بوسیله حذف سیستم رادیاتور
• قابلیت نصب دستگاه برای فضاهای کوچک تا بزرگ
• عدم نیاز به استفاده از تکنسین نگهداری
• امکان استفاده در ساختمان‌های در حال بازسازی با حداقل تعمیرات
• امکان طراحی سیستم متناسب با سردترین وگرمترین مناطق
• حذف کانال کشی عمودی
 
معایب داکت اسپلیت:
 در این بخش می‌خواهیم شما را با معایب داکت اسپلیت‌ها آشنا کنیم و می‌خواهیم که بدانید این دستگاه‌ها هم مانند سایر لوازم برقی‌ها معایب خود را دارند. یکی از معایب این است که ترموستاتی که روی آن تعبیه شده است فقط دمای بزرگترین محیط را اندازه گیری می‌کند و با توجه به آن محیط میزان دمای اتاق‌ها و سایر مکان‌ها تعیین می‌شود همین امر یکی از بزرگترین معایب می‌باشد. یکی دیگر از معایب اسپلیت‌ها این است که سیستم گرمایشی ضعیفی دارند و باید از یک سیستم گرمایشی دیگر مانند پکیج و یا موتور خانه برای مکمل آن استفاده کنید. از دیگر معایب این دستگاه این است که به دلیل اینکه در سقف کاذب نصب می‌شود سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند که البته امروزه چند راه حل برای آن به وجود آمده است که می‌توانید با استفاده از آن علاوه بر کم کردن صدای آن طول عمر اسپلیت را افزایش دهید.
 
 انواع داکت اسپلیت دو نوع اینورتر و معمولی می‌باشد. در نوع اینورتر موتور الکتریکی به صورت متغیر کار کرده و سرعت بالایی دارد و همین امر باعث سریع تر کار کردن آن می‌شود که می‌تواند در مصرف انرژی هم صرفه جویی کند. منظور از دور الکتریکی متغیر این است که با توجه به میزان دمایی که شما تنظیم می‌کنید در مواقعی که محیط خنک می‌شود دور متغیر کم شده و و زمانی که دمای هوا گرم می‌شود دور متغیر زیاد می‌شود و همین امر سبب می‌شود در مصرف انرژی صرف جویی شود. در نوع معمولی که دور موتور ثابت است موتور به صورت ثابت و همیشگی کار می‌کند و تا زمانی که شما نخواهید کم یا زیاد نمی‌شود و حتما باید خاموش یا روشن شود که همین امر باعث پر مصرف شدن اسپلیت معمولی خواهد شد.
 
نحوه عملکرد سیستم سرمایش و گرمایش دستگاه تهویه مطبوع داکت اسپلیت:
 اسپلیت یونیت کانالی از دو قسمت مجزا به نام هوا رسان و کندانسینگ یونیت تشکیل شده که توسط دو لوله مسی به یکدیگر متصل شده که سرمایش مورد نیاز را از طریق گاز فریون و کمپرسور تامین می‌کند. لازم به ذکر است که نوع کمپرسور دستگاه از نوع اسکرول می‌باشد و سیستم گرمایش این دستگاه نیز از طریق کویل آبگرم تامین می‌شود. پس از مکش هوای داخل واحد و فیلتراسیون توسط دستگاه مذکور، عمل سرمایش یا گرمایش روی هوای ورودی صورت پذیرفته و هوای سرد و گرم نهایی از طریق یک کانال افقی (مشابه کانال کولر) و البته در ابعاد کوچکتر به فضاها منتقل می‌گردد. قابل توجه است که کلیه کانال‌ها فقط در سقف کاذب اپارتمان خواهد بود و به صورت عمودی تا پشت بام حرکت نخواهد کرد و دریچه‌های تعیین شده برای خروجی‌های مد نظر بنا به cfm مورد نیاز طراحی و اندازه گیری خواهد شد که عامل این سنجش با گیجی به نام داکتیلاتور می‌باشد.
 
مواردی که باید به عنوان پیش فرض برای استفاده از سیستم داکت اسپلیت وجود داشته باشد:
  • منبع تولید آب داغ (موتورخانه، پکیج) در ساختمان وجود داشته باشد.
  • گاز یا موتورخانه وجود داشته باشد.
  • صرفاً استفاده از یک سیستم تراکمی جهت سرمایش مد نظر باشد.
 
 در زمستان هوا با عبور از کویل آب گرم که به یک منبع تولید آب داغ (موتورخانه یا پکیج) متصل است، گرم می‌گردد توسط فن چند سرعته در کانال‌های مربوطه توزیع و نهایتاً از طریق دریچه‌های خروجی هوا به اطاق‌ها، پذیرایی و ... گرمایش مطبوع را هدیه می‌دهد.
 
معرفی فروشگاه دما نوین
فروشگاه دما‌ نوین با بیش از ۳۱ سال سابقه در زمینه‌ی فروش و خدمات پس از فروش انواع سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی،تاسیسات و تهویه ‌‌‌‌‌‌مطبوع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محیط، برای عقد قرارداد با پروژه‌های بزرگ ساختمانی، شرکت‌ها، اماکن دولتی و خصوصی همچنین جهت نصب، راه‌اندازی، ‌سرویس و پشتیبانی این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان در همه‌ی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری آماده‌ی همکاری می‌باشد.‌
تماس با فروشگاه
آدرس ما: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر جنوبی، ضلع شرقی چهارراه لبافی‌نژاد، پلاک ۱۲۳۳، فروشگاه دما نوین
 تلفن(۱): ۶۶۴۶۴۴۵۹-۰۲۱
 تلفن(۲): ۶۶۹۷۲۶۳۳-۰۲۱
همراه: ۰۹۱۲۳۳۰۵۰۶۵    آقایی
همراه: ۰۹۱۲۹۲۴۹۱۹۴     آقایی
 زمان پاسخگویی: در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه دما نوین می‌باشد و هرگونه کپی برداری از هر بخش پیگرد قانونی دارد.
طراحی سایت : ایران طراح