0
شما اینجا هستید : صفحه اصلی  -> مجله تخصصی دما نوین > سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع >

سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع

تفاوت داکت اسپلیت و فن کویل
 تفاوت داکت اسپلیت و فن کویل در چیست کدام یک بهتر است. سیستم تهویه مطبوع از سری تجهیزات مهم و حائز اهمیت در سازه‌های ساختمانی به شمار می‌آید. چرا که این سیستم‌ها در به وجود آوردن فضایی مطلوب و دلنشین و قابل تحمل برای ساکنین نقش دارند. وسایل و اجزای متفاوتی به منظور تامین هوایی مطبوع در صنعت تاسیسات ساختمان طراحی و ساخته شده‌اند که هریک به شیوه‌ و روش خاصی دمای دلخواه کاربر را تامین می‌کنند.
انواع عیب کولرهای گازی
اگر حالت غیر عادی در نمایشگر ظاهر شود دستگاه به صورت اتوماتیک توسط ویژگی تشخیص عملکرد را متوقف می‌کند که با علامت اختصاری (کد خطا) نمایش داده می‌شود. ما در اینجا کد خطای کولر گازی را شرح می‌دهیم تا چنانچه با علامتی در صفحه نمایش خود مواجه شدید دغدغه‌ای در این امور نداشته باشید و به راحتی با علم کامل به عیب یابی کولر گازی خود بپردازید. و برای رفع خرابی کولر گازی خود می‌توانید از پرسنل خدماتی دما نوین استفاده کنید.  
سیستم VRF
 سیستم‌های VRF (Variable Refrigerant Flow) به جریان متغیر سیال در پنل‌های داخلی کولر اشاره دارد و یکی از سیستم‌های پیشرفته HVAC هستند که اولین بار در سال ۱۹۸۲ توسط شرکت ژاپنی دایکلین معرفی شد. این سیستم‌ها یکی از مدرنترین و در عین حال حساس‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع است که امکان سرمایش و گرمایش را به طور همزمان برای ساختمان فراهم می‌کنند. سیستم‌های VRF معمولا در ساختمان‌های اداری، هتل‌ها و ساختمان‌های بزرگ تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. فروشگاه دما نوین بزرگترین مرجع سیستم‌های تهویه مطبوع پیشنهاد ویژه خود سیستم‌ وی آر اف را معرفی می‌کند.
کمپرسور و انواع آن در کولرهای گازی
 در ابتدا باید مطلبی را در مورد تفاوت مفاهیم موتور سبک و موتور سنگین بیان کنیم. شاید شما هم برای خرید کولر گازی به یک مغازه فروش کولر گازی مراجعه کرده‌اید و اصطلاحاتی شنیده‌اید، مثلا کولر گازی موتور سنگین، کولر گازی موتور طلایی، موتور موشکی، موتور دراز و موتور خوشه‌ای، ولی مفهومش رو دقیقا متوجه نشده‌اید، اصطلاح موتور سنگین بیشتر برای کمپرسورهای پیستونی استفاده می‌شود و لقب موتور موشکی، موتور دراز، موتور خوشه‌ای برای کمپرسورهای روتاری و منظور از موتور طلایی رادیات طلایی می‌باشد یعنی کولر gold fines است. ما در این مطلب سعی می‌کنیم به صورت ساده انواع این کمپرسورها معایب و مزایای آنها را برای شما توضیح دهیم.
اجزای تشکیل دهنده کولر گازی
کولر گازی به  تمام دستگاه‌هایی که شامل چرخه خنک کننده بر اساس تراکم و انبساط گاز هستند اطلاق می‌شود. بر خلاف تصور اکثر مردم کولر گازی سرما تولید نمی‌کند بلکه  مانند یخچال فریزر هوای گرم درون اتاق را خارج می‌کند تا هوای سرد باقی مانده و اتاق خنک شود. اجزای کولر گازی به طور کلی شامل تمام قطعات و تجهیزاتی می‌باشد که در ساختار آن به کار رفته است. در تمامی برندها و شرکت‌های سازنده از قطعات مشابهی استفاده می‌شود که هرکدام نقش جداگانه‌ای را ایفا می‌کنند. در مجموع تمامی قطعات کولر گازی مانند هر وسیله برقی دیگری به دو قسمت الکتریکی و مکانیکی همچنین داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند.
گاز مبرد
 مبرد یا سرمازا حالت سیال دارد و با جذب حرارت تغییر حالت داده و در سیکل های تبریدی کاربرد گسترده ای دارند. عموما سیستم تهویه مطبوع دارای سیکل تبریدی جهت خنک کردن محیط هستند. در اسپلیت ها گاز به عنوان ماده ی مبرد استفاده می شود. گاز مبرد بکار رفته در کولر گازی اسپلیت درون محفظه ی کمپرسور قرار دارد. در تجهیزات سرمایشی دیگر مانند چیلر ها آب نقش مبرد را به عهده دارد همچنین از دیگر مواد که در سیکل تبرید بکار می ورند می توان به آمونیاک، دی اکسید کربن نیز اشاره نمود. مبردها در چرخه دائما در حال تغییر حالت پی در پی هستند و کار آنها انتقال و تراکم ماده ی سیال درون دستگاه می باشد. استفاده از گاز مبرد و انواع آن در سیستم تهویه مطبوع بسیار کاربردی و حائز اهمیت است.
بهترین سیستم‌های سرمایشی ساختمان
 در این مقاله به معرفی بهترین سیستم سرمایشی ساختمان و نحوه‌ی عملکرد هریک از آنها به طور کامل پرداخته‌ایم. از نیازهای اساسی و ضروری تمامی سازه‌های ساختمانی اعم از منازل مسکونی، اماکن عمومی، مجتمع‌های تجاری، ساختمان‌های اداری و نیز مراکز و ساختمان‌های صنعتی بهره‌مندی از سیستم تهویه مطبوع می‌باشد. هدف استفاده از سیستم تهویه مطبوع متعادل کردن دمای محیط در عین حفظ شرایط آب و هوایی مطلوب می‌باشد که مطابق با آن دما و سرعت جریان هوا در یک محیط را کنترل می‌کند و باعث فراهم شدن راحتی و آسایش در فعالیت‌های روزمره برای ساکتین ساختمان می‌گردد. با توجه به همین امر و ضرورت استفاده از سیستم‌های سرمایشی شرکت‌های بسیاری در خصوص طراحی و ساخت این سری از تجهیزات فعالیت گسترده‌ای داشته و سالانه دستگاه‌های مختلفی با کاربری و موقعیت نصب‌های متفاوت تولید و در بازار موجود می‌شود.
پرده هوا
 پرده هوا (Air Curtain) یک جریان هوای دمنده است که با بهره‌گیری از آن می‌توان دو فضا را از یکدیگر جدا کرد. جداسازی این دو فضا می‌تواند با اهداف متفاوتی انجام شود. از ایجاد یک عایق حرارتی در مکان عبور و مرور تا ایجاد یک لایۀ هوایی برای جلوگیری از نفوذ حشرات یا گرد وغبار به محوطۀ موردنظر، از دستگاه پرده هوا صنعتی معمولاً در مراکز صنعتی، تجاری و اداری استفاده می‌شود. در مقاله پرده هوا چیست قصد داریم درباره این دستگاه، انواع آن و کاربردهایش بیشتر صحبت کنیم و در آخر شما را در انتخاب مناسب این دستگاه کمک کنیم.
دستگاه تصفیه هوا
 دستگاه تصفیه هوا وسیله‌ای است که آلودگی‌های هوا را حذف می‌کند. این وسایل عموماً به عنوان دستگاهی سودمند برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم، همچنین از بین بردن دود سیگار به بازار عرضه شده‌است. انواع تجاری دستگاه تصفیه هوا به صورت کوچک و مستقل یا در ابعاد بزرگتر که در دستگاه‌های تهویه مطبوع در صنایع پزشکی، صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
چیلر و انواع آن
 چیلر (به انگلیسی: Chiller) دستگاهی است که حرارت را از مایع (معمولاً آب) بر اساس سیکل تبرید تراکم بخار و یا جذبی می‌زداید. این مایع می‌تواند برای خنک کاری هوا و یا دستگاه‌ها استفاده شود که معمولاً به صورت سیکل و درون یک مبدل حرارتی جریان دارد. به عنوان یک محصول جانبی مهم، حرارتی که از مایع جذب شده یا باید به محیط خارج دفع شود یا برای کارایی‌های بالاتر برای مقاصد گرمایی استفاده شود. نگرانی‌هایی در مورد طراحی و انتخاب چیلرها وجود دارد. این نگرانی‌ها شامل، کارایی، بازده، تعمیر و نگهداری، آسیب‌پذیری‌های محیطی است.
داکت اسپلیت
 داکت اسپلیت (اسپلیت کانالی) یکی از رایج‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع در سطح جهان است، این سیستم همانند اسپلیت دیواری از یک واحد داخلی (هواساز) و یک واحد خارجی (کندانسور) تشکیل شده است که توسط لوله‌های مسی به یکدیگر متصل می‌گردند. استفاده از هوای برگشت جهت بالا بردن راندمان کاری دستگاه و مصرف سوخت کمتر و همچنین هوای تازه جهت نیاز مبرم هر واحد آپارتمانی که چه در تابستان و چه در زمستان اکسیژن کافی جهت سلامت جسمی افراد را تأمین نماید از مزایای دیگر این سیستم می‌باشد.
تفاوت کولرهای گازی اینورتر و معمولی
 با روی کار آمدن اینورترها، نسل سوم کولرهای گازی پا به عرصه نهاد. کمپرسورهای کولر گازی از نظر نوع سیستم کارکرد می تواند دور ثابت و یا دور متغیر باشد در کمپرسورهای  دور ثابت کنترل کمپرسور جهت تنظیم دما بوسیله خاموش و روشن شدن کمپرسور کنترل می شود که باعث می شود در هر بار خاموش و روشن شدن، شوک به سیستم برق وارد شود. در کمپرسورهای اینورتر بوسیله تغییر دور کمپرسور میزان مورد نیاز مبرد کنترل می شود و از خاموش و روشن شدن مکرر جلوگیری می شود.در ضمن باعث صرفه جویی در مصرف برق می گردد.
معرفی فروشگاه دما نوین
فروشگاه دما‌ نوین با بیش از ۳۱ سال سابقه در زمینه‌ی فروش و خدمات پس از فروش انواع سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی،تاسیسات و تهویه ‌‌‌‌‌‌مطبوع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محیط، برای عقد قرارداد با پروژه‌های بزرگ ساختمانی، شرکت‌ها، اماکن دولتی و خصوصی همچنین جهت نصب، راه‌اندازی، ‌سرویس و پشتیبانی این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان در همه‌ی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری آماده‌ی همکاری می‌باشد.‌
تماس با فروشگاه
آدرس ما: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر جنوبی، ضلع شرقی چهارراه لبافی‌نژاد، پلاک ۱۲۳۳، فروشگاه دما نوین
 تلفن(۱): ۶۶۴۶۴۴۵۹-۰۲۱
 تلفن(۲): ۶۶۹۷۲۶۳۳-۰۲۱
همراه: ۰۹۱۲۳۳۰۵۰۶۵    آقایی
همراه: ۰۹۱۲۹۲۴۹۱۹۴     آقایی
 زمان پاسخگویی: در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه دما نوین می‌باشد و هرگونه کپی برداری از هر بخش پیگرد قانونی دارد.
طراحی سایت : ایران طراح