0
شما اینجا هستید : صفحه اصلی  -> مجله تخصصی دما نوین > سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع > بهترین سیستم‌های سرمایشی ساختمان >

بهترین سیستم‌های سرمایشی ساختمان

 بهترین سیستم‌ها کدامند:
 در این مقاله به معرفی بهترین سیستم سرمایشی ساختمان و نحوه‌ی عملکرد هریک از آنها به طور کامل پرداخته‌ایم. از نیازهای اساسی و ضروری تمامی سازه‌های ساختمانی اعم از منازل مسکونی، اماکن عمومی، مجتمع‌های تجاری، ساختمان‌های اداری و نیز مراکز و ساختمان‌های صنعتی بهره‌مندی از سیستم تهویه مطبوع می‌باشد. هدف استفاده از سیستم تهویه مطبوع متعادل کردن دمای محیط در عین حفظ شرایط آب و هوایی مطلوب می‌باشد که مطابق با آن دما و سرعت جریان هوا در یک محیط را کنترل می‌کند و باعث فراهم شدن راحتی و آسایش در فعالیت‌های روزمره برای ساکتین ساختمان می‌گردد. با توجه به همین امر و ضرورت استفاده از سیستم‌های سرمایشی شرکت‌های بسیاری در خصوص طراحی و ساخت این سری از تجهیزات فعالیت گسترده‌ای داشته و سالانه دستگاه‌های مختلفی با کاربری و موقعیت نصب‌های متفاوت تولید و در بازار موجود می‌شود.
اگر شما هم با هدف خرید بهترین سیستم سرمایشی ساختمان به بازار مراجعه کرده باشید، خواهید دید که گزینه‌های پیشرو متعدد و در طیف وسیعی عرضه می‌شوند. بنابراین در این مقاله به تعدای از پرکاربرد‌ترین آنها که با تواجه به شرایط آب و هوایی کشورمان همچنین نوع و کاربری ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره خواهیم داشت. از نکات قابل توجه هنگام خرید بهترین سیستم‌های سرمایشی ساختمان علاوه بر ظرفیت مناسب دستگاه، گارانتی اصلی با خدمات پس از فروش نیز باید توجه نمود. ما در این مقاله به ۵ مورد از بهترین سیستم‌های سرمایشی ساختمان می‌پردازیم .
 
۱) کولر آبی: از بهترین سیستم‌های سرمایشی ساختمان باتوجه به جغرافیای کشور ما کولر آبی می‌باشد. کولر آبی وسیله‌ای است که از طریق تبخیر آب، هوا را خنک نگه می‌دارد، آب توسط الکترو پمپ به بالای پوشال انتقال داده می‌شود و آنرا خیس نگه می‌دارد و نسبت زیادی از گرما را با استفاده از تبخیر آب جذب می‌کند و این امر باعث خنک نگه داشتن هوای داخل کولر می‌باشد این هوای خنک توسط کانال کولر با رطوبت وارد محیط می‌شود. با در نظر گرفتن شرایط محیط در مدل‌های مختلف و ساختار خاص از قبیل کولر آبی معمولی، کم مصرف، سلولزی، پرتابل از ظرفیت ۲۵۰۰ تا ظرفیت ۱۳۰۰۰ تولید و عرضه می‌گردد . از مزایای کولر آبی می‌توان هزینه مناسب در مصرف برق، بازده سرمایش بالا و کاربرد آسان و راه اندازی بسیار اندک اشاره کرد.
 
۲) کولر گازی: یکی دیگر از پرکاربردترین و بهترین سیستم‌های سرمایشی ساختمان کولر گازی‌ها هستند. دستگاهی است که مایع مبرد را به گاز تبدیل کرده و گرمای محیط را جذب کرده و هوای خنک را به محیط تبدیل می‌کند. کولر گازی در سال ۱۹۰۲ توسط ویلیس کریر اختراع شد. کولر گازی در مدل‌ها و ساختار خاص از قبیل کولر گازی دیواری‌، کولر گازی ایستاده‌، کولر گازی پرتابل‌، کولر گازی کاستی و کولر گازی پنجره‌ای از ظرفیت‌های ۹۰۰۰ تا ظرفیت ۹۰۰۰۰ با توجه به شرایط محیط تولید وعرضه می‌گردد . کولرهای گازی مناسب برای محیط‌های شرجی مناسب می‌باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی کولر گازی‌های اینورتر (کم مصرف) با بازدهی بالا دربازار عرضه می‌گردند. از مزایای کولرگازی تولید صدای کم به دلیل جدا بودن موتور کولر، تصفیه هوای محیط با استفاده ازفیلترهای موجود در کولر گازی، قابلیت سیستم گرمایش و بدون نیاز به کانال کشی و لوله کشی می‌توان اشاره کرد.
 
۳) داکت اسپلیت: یکی دیگر از پرکاربردترین و بهترین سیستم‌های سرمایشی ساختمان داکت اسپلیت‌ها می‌باشند. دستگاهی است که از دو بخش مجزا به نام یونیت داخلی (هواساز) و یونیت خارجی (کندانسینگ) تشکیل شده که توسط لوله مسی به یونیت داخلی متصل می‌شود . داکت اسپلیت جهت بالا بردن بازده‌ای ازهوای برگشت استفاده می‌کند این کار باعث پایین آمدن مصرف سوخت و اکسیژن نیز می‌باشد. یونیت داخلی گرمای محیط را گرفته و با استفاده از کمپرسور کندانسور آن را به هوای خنک تبدیل می‌کند و توسط فن‌ها هوای خنک به محیط انتقال داده می‌شود. داکت اسپلیت از ظرفیت ۱۸۰۰۰ تا ظرفیت ۹۰۰۰۰ تولید و عرضه می‌گرد. از مزایای داکت اسپلیت هزینه راه اندازی پایین، تعمیر و نگهداری کمتر و عملکرد آسان، طول عمر، اشغال شدن فضای کم در محیط داخلی و هوای پاک و تمیز با استفاده از فیلترهای داکت اسپلیت را می‌توان اشاره کرد.
 
۴) اسپلیت مرکزی: اسپلیت مرکزی برای ساخت کشور ژاپن و در سال ۱۹۸۲ اختراع و تولید شده است. که به معنای جریان متغییر سیال در یونیت داخلی است. این دستگاه با علامت اختصاری VRF ،TIR ،TRV ،MULTIV مشخص می‌شوند اسپلیت مرکزی قابل استفاده در مدارس، مجتمع تجاری‌، هتل‌ها جهت سرمایش و گرمایش استفاده می‌شوند. منبع انرژی این دستگاه از برق سه فاز یا گاز شهری تغذیه می‌شود و در مدل‌های مختلف تک فاز و سه فاز می‌باشد. از مزایای آن می‌توان اشغال شدن فضای کم در محیط داخلی‌، مجهز به فن آوری تزریق بخار و مبدل حرارتی پیشرفته جهت افزایش بازده، تصفیه هوای محیط با استفاده از فیلترهای اسپلیت مرکزی اشاره کرد.
 
۵) چیلر: چیلر دستگاهی است که از طریق فشرده سازی بخار، گرما از مایع را جذب می‌کند سپس آب سرد توسط یک پمپ فرستاده می‌شود تا گرمای ناخواسته را جمع آوری کند این مایع می‌تواند برای خنک کردن هوا یا دستگاه استفاده شود. چیلرها دارای توان و ظرفیت بسیار بالایی بوده که در مکان‌های بزرگ مانند تجاری و مسکونی استفاده می‌شود و به دو دسته تراکمی و جذبی تقسیم می‌شوند. چیلرهای جذبی با استفاده از انرژی حرارتی و چیلرهای تراکمی با استفاده از انرژی برق سبب ایجاد سرمایش می‌شود.از مزایای آن می‌توان کاهش میزان صدا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و برق مصرفی و استفاده جهت سرمایش محیط‌های بسیار بزرگ اشاره کرد.
 
معرفی فروشگاه دما نوین
فروشگاه دما‌ نوین با بیش از ۳۱ سال سابقه در زمینه‌ی فروش و خدمات پس از فروش انواع سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی،تاسیسات و تهویه ‌‌‌‌‌‌مطبوع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محیط، برای عقد قرارداد با پروژه‌های بزرگ ساختمانی، شرکت‌ها، اماکن دولتی و خصوصی همچنین جهت نصب، راه‌اندازی، ‌سرویس و پشتیبانی این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان در همه‌ی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری آماده‌ی همکاری می‌باشد.‌
تماس با فروشگاه
آدرس ما: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر جنوبی، ضلع شرقی چهارراه لبافی‌نژاد، پلاک ۱۲۳۳، فروشگاه دما نوین
 تلفن(۱): ۶۶۴۶۴۴۵۹-۰۲۱
 تلفن(۲): ۶۶۹۷۲۶۳۳-۰۲۱
همراه: ۰۹۱۲۳۳۰۵۰۶۵    آقایی
همراه: ۰۹۱۲۹۲۴۹۱۹۴     آقایی
 زمان پاسخگویی: در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه دما نوین می‌باشد و هرگونه کپی برداری از هر بخش پیگرد قانونی دارد.
طراحی سایت : ایران طراح