0
شما اینجا هستید : صفحه اصلی  -> مجله تخصصی دما نوین > سیستم های گرمایشی و گرمایش مرکزی > نحوه عملکرد آبگرمکن‌های برقی >

نحوه عملکرد آبگرمکن‌های برقی

 در این مقاله قصد داریم به نحوه عملکرد نواع آبگرمکن برقی بپردازیم و مشخصات کامل این دستگاه گرمایشی را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه به منظور گرم کردن آب منازل جهت شستشوی ظروف، وسایل، استحمام و مصارف دیگر از انواع آبگرمکن‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر مصارف خانگی، از آبگرمکن در مصارف صنعتی نیز استفاده می‌شود؛ در این صنایع از دستگاه‌هایی استفاده می‌شود که توان تولید بخار فوق داغ را داشته باشد. بنابراین آبگرمکن یکی از مهم‌ترین تجهیزات در ساختمان‌ها می‌باشد که کارکردی حیاتی دارد. به منظور پاسخ به نیاز محیط‌های گوناگون و تامین آب گرم، انواع مختلف آبگرمکن‌ها طراحی و تولید می‌شوند که در ادامه قصد داریم به نحوه عملکرد آبکرمگن برقی بپردازیم. مسلم است که این دستگاه برای عملکرد گرم کردن آب، به یک منبع انرژی نیاز دارد. آبگرمکن‌ها را می‌توان با معیارهای متفاوتی دسته بندی کرد؛ در ابتدا لازم است به این امر اشاره کرد که منبع تامین انرژی این سیستم شامل انواع مختلف گازی، برقی، خورشیدی و نفتی می‌باشد که در این مقاله سعی داریم نحوه عملکرد آبگرمکن برقی را شرح دهیم.
 
 آبگرمکن‌های الکتریکی یا همان برقی، مدل پیشرفته و مدرن است که همانطور که از نام آن مشخص است، به وسیله جریان الکتریکی آب را گرم می‌سازند. عمدتا از این مدل آبگرمکن ‌ها در مکان‌هایی مانند مغازه‌ها، فروشگاه‌های کوچک و آرایشگاه‌ها استفاده می‌گردد. سازندگان زیادی در زمینه ساخت آبگرمکن برقی فعالیت دارند و هر یک سعی دارند با بهره گیری از برترین مواد اولیه و فناوری‌های روز محصول مطلوب و باکیفیتی را روانه بازار رقابت کنند تا سهم بیشتر بازار را در اختیار خود گیرند. یکی از برندهای مطرح در این بازار شرکت سازنده آزمون می‌باشد که شما عزیزان می‌توانید به منظور خرید آبگرمکن آزمون به فروشگاه اینترنتی دما نوین مراجعه نمایید. در ادامه به معرفی و شرح کامل نحوه عملکرد آبگرمکن برقی خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که خریداری از برندهای مطرح و معتبر، از مزیت گارانتی، کیفیت مواد اولیه، طول عمر بالاتر و خدمات پس از فروش برخوردار است.
 
 قطعه المنت آبگرمکن برقی، جزء بسیار حیاتی و مهم می‌باشد که معمولا از جنس فولاد ضدزنگ‌اند؛ با عملکرد این بخش، حرارت لازم برای گرم کردن آب مصرفی مورد نیاز تامین می‌شود. با اتصال دستگاه آبگرمکن به جریان برق، المنت‌های نام برده شده داغ می‌شوند و در نتیجه آب گرم ورودی حرارت لازم را دریافت می‌نماید. البته سازندگان این مدل آبگرمکن‌ها، به منظور صرفه جویی مصرف برق و کاهش هزینه‌های آن، از ترموستات در ساخت آن بهره می‌گیرند. بنابراین نحوه عملکرد آبگرمکن برقی به این صورت است که آب سرد ورودی از قسمت زیرین آبگرمکن وارد شده و به وسیله المنت‌های گرم شده حرارت و گرمای لازم را دریافت کرده و سپس آب گرم شده از قسمت فوقانی آن خارج می‌شود. با بسته شدن شیر آب گرم المنت‌ها نیز خاموش می‌شوند و بدین ترتیب تولید آب گرم به صورت آنی انجام می‌گیرد. نکته مهم دیگر در رابطه با این مدل آن است که ابتدا قادر است حجم مشخصی از آب درون محفظه را گرم نمایند و پس از گرم شدن آن می‌توان به حجم آب آن افزود. ویژگی مثبت و مزیت آبگرمکن برقی تامین فوری و یکنواخت آبگرم است و همچنین به سبب عدم نیاز آن به سوخت‌های مصرفی نظیر گاز، نیازی به دودکش نداشته و در نتیجه با محیط زیست نیز سازگاری دارد و آلاینده‌ای به اتمسفر وارد نمی‌کنند. مزیت دیگر این مدل سطح ایمنی بالای آن است که موجب برتری آن نسبت به دیگر مدل‌ها می شود. حال که از نحوه عملکرد آبگرمکن برقی مطلع شدیم، قصد داریم در ادامه به منظور کسب اطلاع بیشتر از این دستگاه، انواع مدل‌های آن را نیز معرفی نماییم.
 
آشنایی با انواع آبگرمکن برقی:
 همانطور که گفته شد آبگرمکن‌ها به صورت کلی با معیارهای متعددی قابل تقسیم و دسته‌بندی هستند. علاوه بر نوع سوخت مصرفی که پیشتر انواع آن را نام بردیم، می‌توان بر اساس موقعیت نصب نیز، به دو مدل از آبگرمکن‌ها اشاره داشت؛ این دو مدل شامل آبگرمکن دیواری و زمینی می‌باشند که آبگرمکن‌های برقی نیز در این دو مدل موقعیت نصب طراحی، تولید و روانه بازار می‌شوند تا نیازهای گوناگون مشتریان را تامین سازند. انواع مدل‌های آبگرمکن در ظرفیت‌های متنوع تولید می‌گردند. حال پس از بررسی سوال نحوه عملکرد آبگرمکن برقی به شرح انواع مدل‌های آن خواهیم پرداخت تا اطلاعات جامعی را در خصوص این مدل آبگرمکن‌ها ارائه داده باشیم.
 
  • آبگرمکن‌های برقی دیواری: آبگرمکن دیواری برقی یکی از دو مدل اصلی است که نام آن براساس موقعیت نصب، یعنی نصب بر روی دیوار انتخاب شده است. این مدل اغلب در آشپزخانه‌ها و یا داخل تراس نصب می‌گردد که علت آن ابعاد و وزن کمتر آن نسبت به مدل زمینی می‌باشد. به صورت کلی در هر مکانی کاربرد دارد که برای انجام کارهای روزمره به آب گرم نیاز باشد. به عنوان نمونه در منازل مسکونی، بانک‌ها، مغازه و مدارس و مکان‌هایی از این قبیل، مدل دیواری مناسب است و نحوه عملکرد آبگرمکن برقی به همان صورتی است که شرح آن رفت.
  • آبگرمکن‌های برقی زمینی: آبگرمکن زمینی یا همان ایستاده برقی مدل دیگر از این سری دستگاه‌ها است که معمولا در ساختمان‌های بزرگتر و یا مکان‌هایی که تعداد افراد آن‌ها به مراتب بیشتر می‌باشد، کاربرد دارد. نحوه عملکرد آبگرمکن برقی مدل ایستاده نیز به وسیله المنت‌ها است و همچنین از یک مخزن عایق دار برخوردار بوده و در ظرفیت‌های مختلف تولید و در بازار عرضه می‌گردد. مخزن این مدل ۲۰ الی ۸۰ گالن آب را در خود جا می‌دهد و با توجه به ابعاد و اندازه بزرگتری که نسبت به مدل دیواری دارد، در فضاهایی که با کمبود جا مواجه نیستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به موقعیت نصب این مدل، به آن آبگرمکن ایستاده یا زمینی گفته می‌شود.
 علاوه بر آبگرمکن‌های برقی مخزن‌دار نوع دیگری از انواع آبگرمکن‌های برقی وجود دارد که بدون مخزن نامیده ‌می‌شوند. این آبگرمکن‌ها از مخزن ذخیره استفاده نمی‌کنند اما در آن واحد چند المنت آب ورودی از صفحه فلزی را در لحظه گرم می‌کنند. شاید در نگاه اول مصرف ابتدایی این قبیل از دستگاه‌ها بالا باشد اما در طول زمان میزان مصرف آنها با دستگاه‌های مخزن‌دار برابری کرده و چه بسا از لحاظ زمانی و میزان مصرف انرژی مقرون به صرفه‌تر باشند. در ادامه به توضیحات بیشتر در رابطه با این دستگاه‌ها میپردازیم.
 
کارکرد آبگرمکن برقی بدون ‌مخزن:
هنگامی که شیر آب گرم را باز می‌کنید، سنسور جریان آب آبگرمکن بدون ‌مخزن را فعال می‌کند. سپس چندین المنت حرارتی آب را گرم می‌کنند و این کار را تا زمانی که سنسور جریان آب تشخیص بدهد که جریان آب متوقف شده (شیر آب گرم بسته شده)، ادامه می‌دهد. از آنجایی که آبگرمکن برقی بدون ‌مخزن مانند مدل مخزن‌دار همیشه روشن نیست و مدام آب گرم تولید نمی‌کند، ۳۰ تا ۵۰ درصد از مصرف انرژی برق را کاهش می‌دهد و باعث صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شود. این مدل می‌تواند در لحظه و بدون محدودیت، آب گرم تولید کند. به همین دلیل نیازی ندارد مانند آبگرمکن برقی مخزن‌دار مدام در حال گرم نگه داشتن آب باشد و این بزرگترین تفاوت میان این دو مدل آبگرمکن است. این صرفه‌جویی در مصرف انرژی باعث می‌شود مدل بدون ‌مخزن به دلیل کمتر کار کردن، استهلاک کمتری داشته باشد و دیرتر دچار خرابی و از کار افتادگی بشود. به همین خاطر مدت زمان گارانتی آن‌ها بسیار طولانی‌تر است.
 
برای سفارش آبگرمکن‌های برقی فروشگاه دما نوین به عنوان بزرگترین مرجع اینترنتی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی انواع این دستگاه‌ها را با برند‌های مختلف به شما عزیزان پیشنهاد می‌کند.
معرفی فروشگاه دما نوین
فروشگاه دما‌ نوین با بیش از ۳۱ سال سابقه در زمینه‌ی فروش و خدمات پس از فروش انواع سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی،تاسیسات و تهویه ‌‌‌‌‌‌مطبوع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محیط، برای عقد قرارداد با پروژه‌های بزرگ ساختمانی، شرکت‌ها، اماکن دولتی و خصوصی همچنین جهت نصب، راه‌اندازی، ‌سرویس و پشتیبانی این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان در همه‌ی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری آماده‌ی همکاری می‌باشد.‌
تماس با فروشگاه
آدرس ما: تهران، میدان انقلاب اسلامی، خیابان کارگر جنوبی، ضلع شرقی چهارراه لبافی‌نژاد، پلاک ۱۲۳۳، فروشگاه دما نوین
 تلفن(۱): ۶۶۴۶۴۴۵۹-۰۲۱
 تلفن(۲): ۶۶۹۷۲۶۳۳-۰۲۱
همراه: ۰۹۱۲۳۳۰۵۰۶۵    آقایی
همراه: ۰۹۱۲۹۲۴۹۱۹۴     آقایی
 زمان پاسخگویی: در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه دما نوین می‌باشد و هرگونه کپی برداری از هر بخش پیگرد قانونی دارد.
طراحی سایت : ایران طراح